Sampling produktów

Sampling produktów czy kolportaż ulotek z ofertą handlową ? - siła tradycyjnej reklamy

kolportaż ulotek warszawa

Wielu Managerów marketingu zastanawiając się nad realizacją akcji promocyjnych stawia sobie za cel przeprowadzenie outdoorowej akcji wsparcia sprzedaży. To w związku z tym tak bardzo jest rozwinięty rynek dystrybucji produktów i usług. Przechodząc jednocześnie do meritum naszego artykułu, zwróćmy uwagę na jeden ważny element: siłę kolportażu

Jest to jedno z podstawowych narzędzi mających na celu pozyskanie Klientów. Same pojęcie kolportażu lub samplingu nie jest czymś nowym. Funkcjonowały równolegle od siebie przez dziesiątki lat. Jednak w ostatnim czasie zauważalny jest wzrost popularności tej formy reklamy nad innymi. Powodów może być wiele, niskie koszty dotarcia, rozległe możliwości i sposób realizacji. Czym w takim razie te dwie na pozór podobne formy reklamy się różnią się od siebie ? 

 

Sampling jest to narzędzie wykorzystywane głównie przy wydawaniu materiałów, gadżetów, próbek produktów, mniej ulotek lub gazet. Sampling jest formą mającą na celu bezpośredni przekaz produktu do rąk Klienta, aby mógł się z nim zapoznać, dotknąć, poczuć. Dzięki temu szybciej jesteśmy w stanie odczuć pozytywne efekty reklamy. Na przykład poprzez wzrost sprzedaży. 

Kolportaż to narzędzie, które w największej mierze dotyczy dystrybucji, wydawania materiałów reklamowych takich jak ulotki, gazetki, czasopisma, broszury. Narzędzie idealnie nadaje się jeżeli jesteśmy firmą, która świadczy usługi, a nie produkuje. Dzięki temu możemy w prosty sposób przekazać materiał handlowy konsumentom. Forma dystrybucji jest szczególnie interesująca dla małych punktów usługowych, takich jak fryzjer, szkoła językowa, warsztat samochodowy. 

Ważną różnicą w tym jest przekaz jaki dzięki temu uzyskamy i jego przełożenie na wyniki sprzedaży. Sampling daje nam tą możliwość, że Klient może od razu kupić dany produkt w sklepie. Kolportaż i jego efekty są trudne w mierzeniu w krótkim czasie. Często musi minąć kilka dni, aż Klient zadzwoni z zapytaniem. 

dystrybucja ulotek cennik